LEZEN: Gesneden brood: een kleine geschiedenis
23-3-2020

Wist je dat... Het broodmes vroeger vaak het grootste mes was dat in huis aanwezig was? En wist je dat veel bakkers aanvankelijk erg wantrouwig stonden tegenover de nieuw uitgevonden broodsnijmachine? Dat en meer ontdek je in het artikel 'Gesneden brood: een kleine geschiedenis van het broodsnijmes en de broodsnijmachine', dat verscheen in ons museumtijdschrift 'Patakon'. Klik op de pagina hieronder om het volledige artikel te lezen!

Wil je graag meer lezen over de geschiedenis van brood en banket? Je kan een gratis proefexemplaar van ons museumtijdschrift opvragen via onthaal@bakkerijmuseum.be (vermeld het postadres) Of vraag meteen je abonnement aan via onthaal@bakkerijmuseum.be. Een abonnement kost €7 (inclusief verzendingskosten / halfjaarlijks tijdschrift)