Met het gezin of familie

Plan je een bezoek met het gezin of familie? Ontdek hier ons aanbod!

Tijdens schoolvakanties worden groot en klein omgetoverd tot ware bakkers. Bij aankomst in de bakkerij krijgt iedereen een bakkersschort en -pet. Daarna ga je zelf aan de slag! Naar inspiratie van de bakker worden er koekjes, brood, taart, of andere lekkernijen gebakken. Terwijl het lekkers bakt in de oven, kan het gezin samen op ontdekking gaan in het museum. Na afloop van activiteit kan iedere deelnemer zijn/haar eigen brood of gebak meenemen naar huis.

Voor individuele bezoekers. Tijdens Vlaamse schoolvakanties, telkens van dinsdag tot en met vrijdag. Reserveren is noodzakelijk! Het precieze programma en meer informatie vind je steeds in de agenda.

Meer info

Een basisworkshop broodbakken, ideaal als introductie in het broodambacht. Een workshopbegeleider leert de groep de basiskneepjes van het vak, geeft tekst en uitleg over de ingrediënten. Ook de groep zelf gaat aan de slag en iedere deelnemer maakt zijn of haar eigen broodje. Terwijl de degen rijzen en bakken in de oven, kan de groep het museum bezoeken. Hou in ieder geval rekening met een wachttijd van 1u tot 1,5u na de workshop. Na afloop van activiteit neemt ieder deelnemer zijn of haar eigen broodje mee naar huis!

Deze workshop is geschikt voor zowel kinderen (vanaf 4 jaar) als volwassenen of gemengde groepen.

Meer info

Een basisworkshop broodbakken, ideaal als introductie in het broodambacht. Een workshopbegeleider leert de groep de basiskneepjes van het vak, geeft tekst en uitleg over de ingrediënten. Ook de groep zelf gaat aan de slag en iedere deelnemer maakt zijn of haar eigen chocolade- of rozijnenbrood. Terwijl de degen rijzen en bakken in de oven, kan de groep het museum bezoeken. Hou in ieder geval rekening met een wachttijd van 1u tot 1,5u na de workshop. Na afloop van activiteit neemt ieder deelnemer zijn of haar eigen broodje mee naar huis!

Deze workshop is geschikt voor zowel kinderen (vanaf 4 jaar), als volwassenen of gemengde groepen.

Meer info

Mmmm.... speculaas! Wil je je onderdompelen in het mooie ambacht van speculaas bakken? Of eet je gewoon graag speculaas? Dan is dit de geknipte activiteit! Deelnemers gaan aan de slag met de ingrediënten, koekjesvormen en met enkele authentieke speculaasplanken. Tijdens de workshop leer je uit welke ingrediënten speculaas bestaat en dat speculaas zelf maken eigenlijk niet zo moeilijk is. Na afloop van activiteit neemt iedere deelnemer zijn of haar eigen speculaaskoeken mee naar huis.

Hou je deegrol alvast in de aanslag!