LEZEN: Geborduurde meelzakken tijdens WO I
20-3-2020

Het Bakkerijmuseum bezit vier originele meelzakken uit de Eerste Wereldoorlog. In het najaar van 1914 dreigde er hongersnood in bezet België. Dankzij Amerikaans voedselhulp via de Commission for Relief in Belgium, kon import vanuit het buitenland België bereiken. De meelzakken die toekwamen, werden al snel gegeerde objecten. Huisvrouwen borduurden er prachtige kunstwerkjes op. Een artikel daarover verscheen in ons museumtijdschrift 'Patakon'. Meer weten? Klik op de pagina hieronder om het volledige artikel te lezen!

Wil je graag meer lezen over de geschiedenis van brood en banket? Je kan een gratis proefexemplaar van ons museumtijdschrift opvragen via onthaal@bakkerijmuseum.be (vermeld het postadres) Of vraag meteen je abonnement aan via onthaal@bakkerijmuseum.be. Een abonnement kost €7 (inclusief verzendingskosten / halfjaarlijks tijdschrift)