KIJKEN: Jong geleerd is oud gedaan
29-3-2020

Veel leerlingen denken op dit moment na over hun studiekeuze voor volgend jaar. Omdat alle scholen gesloten zijn en ook de opendeurdagen afgelast, is dat op dit moment niet evident. Wie interesse heeft in het bakkersberoep, kan uit onderstaand filmpje misschien inspiratie halen. In het filmpje delen Edwin Gesquiere, oud-leerling én huidig leerkracht aan Ter Groene Poorte en Frans Houtteman, oud-leerkracht van Ter Groene Poorte (eigenlijk één van de eerste leerkrachten) hun herinneringen over de school. Ter Groene Poorte (Brugge) was één van de eerste professionele bakkerijscholen in West-Vlaanderen en Vlaanderen. Het filmpje kaderde in het onderzoeksproject 'jong geleerd is oud gedaan', over de evolutie van het bakkersonderwijs. Ook nostalgie voor oud-leerlingen!