Ons museumtijdschrift: het lezen waard!

Patakon. Tijdschrift voor bakerfgoed is hét uithangbord van de wetenschappelijke werking van ons museum. De redactie van dit tijdschrift is in handen van museummedewerkers. Maar geregeld vragen wij ook externe auteurs en onderzoekers om een gastbijdrage te leveren. Patakon verschijnt halfjaarlijks, maar niet op een vast moment in het jaar. Schrijf daarom zeker in op onze nieuwsbrief en mis geen enkel nummer!

In ons museumtijdschrift zetten we onder meer onze erfgoedcollectie rond het bakambacht in de kijker. Daarnaast bevat ons tijdschrift verdiepende artikels met historisch onderzoek naar nog onbekende stukjes geschiedenis van brood, gebak en het bakambacht in Vlaanderen en België. Het tijdschrift is wetenschappelijk onderbouwd maar tegelijkertijd toegankelijk voor een breed publiek.

Een lijst van de reeds verschenen nummers kun je hier raadplegen. De nummers die niet meer beschikbaar zijn, kun je op ISSUU gratis doorpluizen!

Een afzonderlijk nummer kost €9,00 (exclusief verzendingskosten)

Smaakt dit naar meer?

Je kan een gratis proefexemplaar opvragen via onthaal@bakkerijmuseum.be (vermeld het postadres)

Of vraag nu je abonnement aan via onthaal@bakkerijmuseum.be! Een abonnement kost €25,00 (inclusief verzendingskosten). Hiermee ben je ook automatisch Vriend van het museum (lidmaatschap Soes)