Werken achter de schermen: mei-juni 2023
2-5-2023

Mei-juni 2023

....steentjes, steentjes en nog eens steentjes. De afgelopen weken werden er heel veel steentjes op het domein (her)aangelegd. Hiervoor mocht het museum rekenen op de steun van de technische dienst van stad Veurne! Daarnaast werden ook de rode klinkers onder het nieuwe onthaal-en workshoppaviljoen aangelegd, wat meteen een mooi blik geeft! Binnen het nieuwe gebouw is het museum alvast van start gegaan met de volgende verhuisbewegingen: de de technische ruimtes, onthaal en workshopruimtes krijgen binnenkort hun definitieve invulling.

Ook in het museumcafé is er heel wat beweging. Het houtwerk van de veranda wordt afgeschuurd en krijgt een nieuwe beschermende laag. Daarnaast worden stoelen en tafels terug van onder het stof gehaald, om klaar te staan tegen de zomeropening (vanaf 19 juli).

En alsof dat niet genoeg is, zijn enkele teamleden aan de slag gegaan met de collectie oude kranten van het museum. Zo worden er ongeveer 10 000 pagina's geregistreerd en voorbereid voor een grote digitalisatie in het najaar. Hiervoor krijgt het museum ondersteuning van MEEMOO en de Vlaamse Erfgoedbibliotheken. In het museum tenslotte begonnen de eerste grote werken met onder meer het dichtmaken van de vide op de bovenverdieping. Ook de installatie van de lift werd grondig voorbereid. Wordt ongetwijfeld vervolgd!

Volg de werken via onze sociale media en maandelijkse nieuwsbrief!