SAVE THE DATE! 20/09/2021: Infomoment broodcultuur
6-7-2021

SAVE THE DATE! 20/09/2021: Infomoment broodcultuur

Het Bakkerijmuseum organiseert samen met CAG  (Centrum voor Agrarische Geschiedenis) een infomoment over broodcultuur. We willen namelijk onze broodcultuur laten erkennen als immaterieel cultureel erfgoed. (Hobby)bakkers, broodliefhebbers en –eters, noteer de datum alvast in je agenda als je erbij wil zijn!

Op 20 september organiseren we in het Bakkerijmuseum (19u-21u) daarom een infomoment voor iedereen die interesse heeft in de broodcultuur. Samen duiken we dieper in het concept ‘broodcultuur’: wat is het nu precies, en wat hoort er niet bij? We dompelen je onder in de geschiedenis van brood en broodcultuur in Vlaanderen en tonen enkele praktijkvoorbeelden van vandaag. Daarna vertellen we graag wat meer over het erfgoedzorgtraject rond de broodcultuur, welke stappen er doorlopen zullen worden  om broodcultuur te laten erkennen en met welk doel.

Meer informatie over de infodag en het programma volgt nog. Hou de komende periode zeker onze website en nieuwsbrieven in de gaten!

Ben je geïnteresseerd, maar weet je nu al dat je er niet bij kan zijn? Geen zorgen! Er volgt een digitaal verslag van de infodag voor zij die willen.

In samenwerking met: