Laat de zomer maar komen!
3-6-2019

Laat de zomer maar komen! In het Bakkerijmuseum kan je tijdens de maanden juli en augustus heel wat leuke activiteiten ontdekken: op maat van families met kinderen, of voor volwassen fijnproevers. Lees hieronder onze 3 tips voor een smakelijke zomer!

1) Handen uit de mouwen: Bakworkshops voor kinderen

In het Bakkerijmuseum kunnen jonge bakkers de hele zomer lang deelnemen aan leuke workshops, helemaal op maat van kinderen!
Koekjes, een rozijnenbrood, Veurnse kletskoppen, of wat dacht je van een héérlijke pizza of spectaculaire fruittaartjes?

Ontdek snel het volledige programma en wacht niet te lang met inschrijven... De workshops zijn snel volzet.

2) Kijken en genieten: Ambachtelijke bakdemonstratie op dinsdag

Keer terug in de tijd en leer de kneepjes van het ambachtelijke bakkersvak! Twee ervaren bakkers tonen hoe je het perfecte brood, de knapperigste rozijnenkoek of het lekkerste taartje vervaardigt. Tussendoor durven ze wel eens hun best bewaarde geheimen verklappen. De versgebakken lekkernijen kunnen uiteraard ook geproefd worden. Hmmmm!

Je kan elke dinsdag tussen 10u en 16u komen kijken én genieten in de cafetaria van het museum. De toegang is steeds gratis! Neem een kijkje in onze activiteitenkalender voor meer informatie.

3) Speuren en ontdekken: Zoek de Schat van Vlieg in het Bakkerijmuseum

Vlieg heeft een leuke zomerzoektocht in petto voor kinderen van 6 tot 12 jaar. Proef jij wat ik proef? Smeer je smaakpapillen en ga op onderzoek in het Bakkerijmuseum! Vlieg heeft er ook dit jaar een schat verstopt. Op je weg kom je smakelijke opdrachten tegen: van tongtwister tot papillokiller, van smaakspraak tot lekkercheck. Doorsta de smaaktest en vind de schat!

Speuren kan doorlopend tijdens de hele zomervakantie en is inbegrepen in de gewone toegangsprijs tot het museum. Meer informatie kan je HIER vinden!