FAQ: Corona en een bezoek aan het Bakkerijmuseum
11-3-2020

Het coronavirus zet ons leven danig op zijn kop. Ook voor de musea heeft dat gevolgen. Hieronder vind je een antwoord op enkele van de meest gestelde vragen in verband met je bezoek aan het Bakkerijmuseum.

Wanneer gaat het Bakkerijmuseum weer open?

De Nationale Veiligheidsraad besliste dat de musea mogelijk vanaf 18 mei terug open mogen gaan, onder strikte voorwaarden. Wat die voorwaarden precies inhouden, moet nog duidelijk worden. Bezoeken zullen in elk geval enkel mogelijk zijn voor individuele bezoekers of gezinnen. Ook zal het aantal bezoekers gelimiteerd worden, eventueel met een systeem van reservaties op voorhand. Zo kunnen we vermijden dat er té veel mensen in een kleine ruimte samen zijn. We bereiden ons op dit moment voor om een eventuele heropening veilig te laten gebeuren, door het uitstippelen van een aangepast bezoekerstraject, het ter beschikking stellen van handgel, richtlijnen voor onze bezoekers,...

Ik heb een bezoek of workshop gereserveerd met een groep. Kan dit bezoek doorgaan?

Groepsbezoeken kunnen voor onbepaalde tijd NIET plaatsvinden. Een mogelijk heropening op 18 mei zal enkel mogelijk zijn voor individuele bezoekers en gezinnen, niet voor groepen dus. We brengen de groepsverantwoordelijken hiervan persoonlijk op de hoogte. Reeds gestorte voorschotten worden automatisch teruggestort.

Ik wil mijn bezoek graag annuleren of verplaatsen. Hoe doe ik dit best?

Als je je bezoek wenst te annuleren of verplaatsen kan dat kosteloos. Stuur ons dan gerust een mailtje via onthaal@bakkerijmuseum.be, of bel ons even op: 058/31.38.97. We bekijken dan samen wat mogelijk is.

Gaan de geplande evenementen die het Bakkerijmuseum organiseert door (vb. workshops in de zomervakantie)?

Er gaan op dit moment geen evenementen door. Wanneer dat wel terug mogelijk zal zijn, weten we op dit moment nog niet. Dat hangt af van de beslissingen van de Nationale Veiligheidsraad. Voorlopig is er dus nog geen duidelijkheid over bijvoorbeeld bakworkshops voor kinderen in de zomervakantie. De jaarlijkse zomerzoektocht 'De Schatten van Vlieg' gaat wel door, maar wordt aangepast zodat die 'coronaproof' kan verlopen.

Ik heb nog een andere vraag

Zit je nog met vragen, die hierboven niet beantwoord werden? Stuur ons dan gerust een mailtje via onthaal@bakkerijmuseum.be. Je kan ons ook telefonisch bereiken tijdens de openingsuren van het museum via 058/31.38.97.

Algemene informatie over het coronavirus vind je op volgende websites: