Olé Pistolé! Nieuw nummer museumtijdschift Patakon
3-1-2020

Olé Pistolé! Nieuw nummer museumtijdschrift Patakon. Tijdschrift voor Bakerfgoed

Ben je nog op zoek naar het perfecte nieuwjaarscadeau? Zoek niet langer!

Binnenkort publiceren we het tweede nummer van ons tijdschrift Patakon. Tijdschrift voor Bakerfgoed (jaargang 10, december 2019).

In dit nummer staat onder meer onze collectie schilderijen centraal die behoren tot de reeks ‘Van Graan tot Brood’. Deze reeks is van de hand van Oostendse kunstenaar Jean-Baptiste Hongenae (1864-1930). We zoomen in op het leven en werk van deze onbekende schilder.

Daarnaast nemen we in dit nummer een duik in de geschiedenis van ons nationaal broodje: de pistolet. Waar komt hij vandaan? Is de pistolet werkelijk op en top Belgisch? En sinds wanneer eten we pistolets? De antwoorden vind je in de Patakon!

Dit nummer kan je vanaf midden januari 2020 bestellen via onthaal@bakkerijmuseum.be (€3/nummer, exclusief verzendingskosten)