Gloednieuw nummer museumtijdschrift Patakon
27-9-2020

Een gloednieuw nummer van ons museumtijdschrift is zojuist van de drukpersen gerold!

Het is een goedgevuld nummer geworden met drie boeiende artikels. Het bevat onder andere een artikel geschreven door prof. emeritus Peter Scholliers (VUB) met de centrale vragen: Waarom is bruin brood opnieuw populair? Welk brood at men vroeger en waarom?

Daarnaast belicht Robin Debo (ETWIE) in zijn artikel enkele mooie en opvallende stukken uit het bedrijfsarchief van Dossche Mills, een Belgisch maalderijbedrijf én één van de grootste maalderijen in Europa. Als afsluiter dompelt Femke Paulussen (CAG) je volledig onder in de verrassende geschiedenis van het kopje koffie in haar artikel ‘KOFFIESTORIES’.

Smaakt dit naar meer? Dit nummer kan je vanaf nu bestellen via onthaal@bakkerijmuseum.be (€3/nummer, exclusief verzendingskosten)