Gezocht: Fototalent met een hart voor erfgoed
15-7-2022

Maak je graag foto's en wil je je steentje bijdragen aan het zichtbaar maken van erfgoed in België? Neem dan deel aan de fotowedstrijd 'Wiki Loves Heritage'!

Wiki Loves Heritage is een jaarlijkse fotowedstrijd die loopt van 1 juli tot en met 31 oktober 2022. Tijdens deze periode kan je je genomen foto's van onroerend, roerend, immaterieel en varend erfgoed, onder een vrije licentie toevoegen aan Wikimedia Commons. Dat is de opslagplaats voor mediabestanden voor de verschillende projecten van de Wikimedia Foundation, de organisatie achter o.a. Wikipedia. Doe mee door foto's van erfgoed uit België te uploaden, verrijk daarmee Wikipedia en maak erfgoed zichtbaarder voor het publiek! Bovendien kan je je opgeladen foto's meteen linken aan bestaande Wikipedia-artikelen. En dat is warm aanbevolen, want het verhoogt de zichtbaarheid van je beeldmateriaal enorm. Er vallen ook prijzen te winnen!

Zet het Bakkerijmuseum in de spotlight!

Het Bakkerijmuseum is een schatkamer voor roerend erfgoed, en ook de gebouwen van de historische Zuidgasthuishoeve staan op de Vlaamse inventaris onroerend erfgoed. Om het Bakkerijmuseum zichtbaarder te maken op Wikipedia, kunnen we jouw hulp gebruiken. Leg het erfgoed van het museum vast op de gevoelige plaat en upload het in de Wikipedia-databank.

Hoe?

• Breng een bezoek aan het Bakkerijmuseum en maak foto’s van bijvoorbeeld:

- De gebouwen
    - De collectie
    - Evenementen en activiteiten zoals workshops en demonstraties (Denk hierbij wel aan de privacyregels)

• Volg de stappen op de website van Wiki Loves Heritage.
    Als categorie vermeld je “Bakkerijmuseum Veurne”.

Veel succes: wij duimen alvast voor een winnende foto van het Bakkerijmuseum!