29/05: Woensdag = brood op de plank
29-05-2024 14:00

Woensdag = brood op de plank

Telkens de laatste woensdag van de maand kan je in het Bakkerijmuseum terecht voor ambachtelijk brood. De ingrediënten? Vooral veel tijd, liefde en vakkennis. Een ervaren bakker bereidt een assortiment vers brood en ovenkoeken,  waarvan een deel wordt gebakken in de traditionele houtoven. Dit geeft een unieke smaak aan het brood, je proeft het ambacht. Tijdens 'Brood op de plank' gebruiken we meel en bloem van Belgische bodem, zonder toevoegingen. Puur, lekker brood van dichtbij dus!

De gebakken broden zijn vanaf 14u te koop in het Museumcafé. Wie de bakker graag aan het werk ziet, komt best in de voormiddag.
Heb je vragen over het bakken van brood, of het gebruik van de houtoven? Dit is het moment om ze te stellen, de bakker helpt je graag.

Wanneer: Gewoonlijk de laatste woensdag van de maand. Neem een kijkje in de agenda voor de precieze data. De broden zijn te koop tussen 14u en 17u
Waar: Bakkerijmuseum Veurne, Ieperse Steenweg 137, 8630 Veurne (Museumcafé)
Meer informatie: via e-mail: bakkerijmuseum@veurne.be of telefonisch: 058 31 38 97

Andere activiteiten